Chic & Darling X Pyopp - Pyopp Barefoot

Chic & Darling X Pyopp

Posted by Jacqualine Elena on

English ver.

As new moms, it's easy for us to touch, cuddle, and hug our children. But, one day my daughter went for a sleepover at her grandma’ house, and suddenly, I feel a loss that makes me weep a little (maybe I am overreacting, but it makes me sad even though she was really happy to play at her grandma’s).

From this little “loss”, I somehow understood how pure a mother’s love is. Because sooner or later, like it or not, there’s a time for us to let our kids chase their dreams. When I discussed this with Keke Kania, the founder of Chic & Darling, she felt it too and inspired us for the design of the #ChicandDarlingXPyopp collaboration

As a mom, it’s our instinct to get worried and scared. But we believe, every successful and happy child is one who gets their mother’s liberating love. Studies show that children who get their freedom would be stronger and happier because they have a chance to be themselves. They can explore and develop their gifts. Preparing and building a strong foundation that makes them be a better person in their future is the best thing we can do as a mother. It makes the mother's love pure, a love that holds but not too tight, accompany but not too closely, hug but also liberate, a love that gives and doesn't expect anything in return.

Inspired by a mother’s liberating love, Chic & Darling and Pyopp present you barefoot sandals and barefoot shoes with beautiful patterns, like a mother’s love. To build a strong foundation, strong feet for their future. Liberate and believe the strength of your kids, Mamas!

Indonesia ver.

Sebagai ibu baru, adalah hal yang mudah untuk menggendong, membelai, dan memeluk erat si kecil, selelah apa pun saya di hari itu. Akan tetapi, ketika suatu hari anak saya diajak pergi menginap di rumah neneknya, mendadak ada rasa kehilangan yang tanpa saya sadari membuat saya meneteskan air mata (sunggu terdengar berlebihan ya, tapi jujur sedih sekali saat itu, padahal anaknya senang main di rumah nenek).

Dari “kehilangan” kecil ini, saya merasakan betapa berat dan besarnya cinta seorang ibu. Karena, cepat atau lambat, suka atau tidak suka, akan tiba saatnya seorang ibu harus melepas anaknya, membebaskannya untuk mendukungnya meraih mimpi. Ketika saya utarakan hal ini ke mbak Keke Kania, founder dari Chic&Darling, ia merasakan hal yang sama, yang kelak menjadi inspirasi dari design kolaborasi #ChicandarlingXPyopp.

Sebagai ibu, sudah menjadi naluri kita untuk selalu khawatir, selalu takut. Namun, kami percaya, anak yang sukses, anak yang bahagia, adalah anak yang bebas. Berbagai studi menunjukkan, anak yang memiliki kebebasan, akan menjadi lebih kuat dan bahagia karena ia dapat menjadi dirinya sendiri, menemukan dan mengembangkan bakatnya sesuai dengan pemberian Sang Pencipta. Sebagai ibu, hal terbaik yang bisa kita lakukan adalah menyiapkan fondasi yang kuat, sebagai bekal mereka menjalani hidupnya kelak. Itulah sebabnya cinta ibu adalah cinta yang sejati, cinta yang menggenggam tetapi tidak terlalu erat, menemani namun tidak membatasi, memeluk tetapi juga membebaskan, cinta yang memberi dan tak mengharapkan kembali.

 Terinspirasi dari cinta ibu yang membebaskan, Chic&darling dan Pyopp menghadirkan sepatu sendal & sepatu barefoot dengan corak yang indah, seperti layaknya cinta seorang ibu. Untuk menyiapkan fondasi, kaki yang kuat untuk masa depannya kelak.

Ibu, bebaskan & percayalah akan kekuatan anak-anakmu :)

 

← Older Post Newer Post →

Leave a comment

Collaboration Journal

RSS
Disney X Pyopp : A Magical Collection - Pyopp Barefoot

Disney X Pyopp : A Magical Collection

By Pyopp Graphic

As a start-up brand, it’s a dream for us to collaborate with Disney Indonesia. Collaborating with Disney enables us to combine barefoot principles and the...

Read more
Cotton-Ink X Pyopp - Pyopp Barefoot

Cotton-Ink X Pyopp

By Jacqualine Elena

English ver. As a start-up brand, collaborating with one of the biggest local fashion brands is a major milestone for us. Cottonink Mini! A mixture...

Read more